Måndag

And I like it!

Maxx bestämde sig för att vakna skittidigt ( i min värld typ halv åtta ) Jag vaknade av att han låg och tjoade i sin säng på mage vänd mot mig med det där underbara stora leendet som sitter ihop med en salivsträng. Han är så söt min son <3

Nikita är sjuk igen och har legat i min säng och snörvlat, hostat och gnällt hela natten. Maxx snorar han också men är inte lika kass som Nikita, det verkar alltid vara hon som råkar värst ut.
Nikita sov en halvtimma längre än oss så vi fick allt en liten stunds ensamgos ( och jag hann sätta på kaffe )

Sen var jag en sådan hemsk godismamma igen! Jag lät Nikita ta en tablettask INNAN frukost.
Men det var hon värd. Hon har ont och är hängig och så kommer jag och ska torka snor, ge äcklig medicin, ta temp och bråka. Då är hon fan värd en sketen tablettask innan frukost!

Nu äter hon hur som helst en macka på fullkorn och tittar på bolibompa så då har vi med andra ord återgått till Svensonmamma ;)

Idag är det strålande sol ute och efter lunch eller innan om vi hinner och orkar men det tror jag väl inte - så ska vi in till stan, förskingringskassan!

Eftersom Nikita är krasslig får vi väl se hur det ser ut då. kanske en liten sväng till parken, men troligast så åker vi direkt hem igen. Känns så jädra fel att hålla Nikita inna när det äntligen är lite fint väder. Men jag märker på henne att ju mer hon flippar runt desto värre blir det. Annars har jag inga problem att låta henne vara ute trots snor liksom. Men hon hostar så att hon kräks efter att ha lekt en stund :(

Well o well. Back to reality!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0