sammanfattning av helgen

Jag blev så jävla sur för att mitt inägg försvann så jag har helt enkelt inte orkat blogga på hela helgen! haha

I Fredags åkte jag barnen hem till kära far på eftermiddagen, helgerna är liksom den enda gången man hinner träffa dem alla, Pappa och kära plastmor jobbar olika och besvärliga tider i veckorna.

Med mig hem fick jag min "stora" lillasyster Ki. Vi , ja snarare JAG bakade daim-muffins och så mös vi med te och nybakt framför skandalsåpan Big Brother. Mysigt som tusan!
Mina åsikter om just Big Brother är väl lite delade faktiskt. Man är ju medveten om att de inte direkt plockar in ett gäng gråmellerade svenssons, utan medvetet väljer ut en samling smått excentriska människor. jag vet också att alla som är med inte själva har sökt utan har blivit utvalda av produktionen och ombedda att delta.
Jag vill verkligen bara tycka att det här är skit och helvete. Och det gör jag på sätt och vis.
Men ändå sitter jag där och glor. Jag tror att vi människor gillar att sitta där och hata. Skämmas när de knullar, spyr och gör vridna grejer sådär i Tv, apor i bur. Vi gillar att tycka att de är sjuka i huvudet och istället borde spärras in på psyk. Förresten, hade den där Rodney glidit fram till mig på krogen och utövat sin enligt sig själv stensäkra taktik för att få knulla hade han förmodligne fått en flaska i huvudet - eller värre.

Nog om det. Det är svårt att få tid med syrran själv numer. Hon är 14 för fasen, varför skulle hon hänga med sin snart 30åriga syster och hennes ungar!? Det var härligt med lite tid på tu man hand i alla fall. på lördagen tog vi en lång hårlig promenad runt "byn" och sedan längs stranden hem innan hon tog farväl och åkte hela de 20 minutrarna hem igen.

Igår fick jag snällt åka hem till far för att lämna det syrran glömt här. Mobilladdare samt sminkgrejer. ( väldigt viktigt i den åldern ) Väl där bjöds det på hemgjorda hamburgare så det var absolut ingen dålig utflykt för dagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0