Skit är vad det är.

Vaknade utan att få ha sovit mer än ett par timmar inatt.
Maxx har varit skitgrinig korta stunder under de senaste dagarna, kan det vara gaddarna som är på g kanske?
Nikita vaknade vid halv fyra och skulle tvunget knöla ner sig bredvid mig också, Bye bye nattsömn.

Kl 7 ville lilleman inte ligga kvar i sängen. Helvete tänkte jag i mitt stilla sinne och hasade mig ur sängen för att slå upp ögonen till ett hem som i det närmaste liknar en jävla knarkarkvart.
Ibland bara vill man inte vara mamma.

Gröt till Maxx, kaffe till mig och när det var avklarat så vaknade Nikita på sin allra sämsta sida - och där har hon stannat hela dagen. Vet inte om det är vädret eller vad det är men ingen av oss tre har varit direkt på topp de senaste dagarna.
Nikita fick sin frukost i näven medans jag satte mig för att slösurfa en stund. Migränen gjorde inte mitt humör bättre.

När jag sedan inser att "Shit, vi ska på avslutning med föräldragruppen om en timme!" ville jag nästan börja gråta.
Nåja, vad gör man. packade skötväska och ungar i ren hysteri och sprang iväg till bussen, det var i senaste laget och på minuten stormade jag in på barbacka, stadens kulturställe som även har ett urmysigt babycafé där vi också skulle ha vår avslutning idag. Trodde jag ja, för på barbackas babycafé fanns det inte en kjäft när jag dundrade in med mina två. Och jag som var lite sen och allt. Vafaaaaan, tänkte jag, jag visste att det var igår!
Nikita fick leka av sig en stund, för sig själv och Maxx och jag låg och dregglade på golvet.

Ut i regnet igen för att springa och snabbhandla och sedan åka hem. Väl hemma ville jag återigen dö när jag såg hur min lägenhet ser ut. Fan fan fan.
Satte på en kanna kaffe. Brottades med Nikita för att försöka förklara att vi INTE ska gå ut mer i spöregnet och att man faktiskt måste ta av sig jacka och skor inomhus.
Maxx var mest onöjd och dregglade som vanligt ner köksmattan med sina "oooiiiiiih, oooiiiiihh"

När jag bråkat färdigt och alla fått i sig lite lunch kollade jag kalendern och hatade mig själv lite extra mycket denna skitdag - när jag inser att träffen är IMORGON.

Skit är vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0