Slarvigt, här kommer ett långt inlägg torsdag till tisdag

Ja alltså, det är inget konstigt att jag avviker från bloggen. Min förra blogg försvann på samma sätt, först gick det en vecka, sen en månad, ett halvår osv...
Well o well. jag har haft mycket för mig så jag har helt enkelt inte orkat eller haft tid.

I torsdags kom världens bästa Tette. med sig hade hon en grill, grillkol och en massa god mat.
Grillande gick väl sådär alltså. haha
Tette bestämde sig för att tända grillen först och ösa på tändvätska sen. Men vi överlevde det också. Flintasteken brände vi på ena sidan, men det var inget som inte gick att fixa med lite filéande ;)

fredagen försökte vi gå upp i någorlunda god tid. Det gick också lite sådär. Men vi kom iväg halv tio. Åkte för att handla lite frukost och sen hem till min käre far för fika/frukost tillsammans i solen. Eftersom Nikita avgudar morfar med familj så drog väl det besöket ut allra mest på tiden. Men det var det värt!

Efter det drog vi vidare mot karlskrona för att hälsa på Niklas med fru, hundar och vänner. MYCKET trevligt.
Vi blev mötta av nybakta kladdmuffins och kaffe. och vädret var alldeles underbart <3

När vi ändå åkt hela vägen till karlskrona så tänkte vi att det är ju inte så långt till Nybro därifrån, så vi åkte en sväng dit också och efter det vidare till Kalmar ( eftersom det ju inte är så långt bort från Nybro, haha )
VÄl där mottogs vi av Fredric med son. Och såklart världens finaste Sessan

Nikita fick sig ett välbehövligt bad och vi stora tjejor välbehövligt kaffe. Fredric hade dessutom ställt sig för att laga mat till oss. Vilken hjälte va! <3
Vi var där ett par timmar innan vi bestämde oss för att det var dags att starta resan hemåt. Stackars Nikita var så trött men varje gång hon somnade föll ju huvudet framåt. hade jag vetat att det skulle bli en långtur hade jag haft nackkudden med mig åt henne.

På vägen hem stannade vi och köpte kaffe - men den historien återkommer vi till senare :)

Vi var hemma runt ett på natten och båda barnen föll fint i koma

Lördagsmorgonen
var en aning sliten - inte undra på det....
Vi bestämde oss för att jag skulle passa  på att storhandla nu när Tette ändå var här och hade bil så att jag slapp springa fram och tillbaka och släpa. Tette hittade inte sin plånbok(se fredag )  och först så tänkte vi väl att den hade säkert Nikita lagt på något skitbra ställe. Tills Tette sitter i bilen och säger " Men, när jag köpte kaffe - jag kom ju tillbaks till bilen med en kaffe i varje hand -vart var plånboken då?
Som tur var hittade vi nummer till macken vi köpt kaffe hos och mycket riktigt låg plånboken där. tacksamt att någon tagit hand om den. Det tråkiga är ju att Tette fick köra 11 mils omväg på vägen hem.
MEN, det kom något väldigt gott ur den här resan också - men det är inget vi talar om :)
Jag älskar dig Tette, tack för att du finns!

Söndag och måndag har varit slappa dagar, vi har njutit av solen och bara tagit det lugnt.
Tisdag så var jag en runda till förskingringskassan och bråkade lite med dem för att sedan fortsätta hem till far min för att sola lite till och äta kebab med familjen.

Och vet ni. Mitt i det här har Maxx varit gnällig och lite febrig - tänder på G

Och dagens PLUS:
Nikita har kommit i säng utan bråk och somna i rimlig tid de senaste 5-6 dagarna. bra skit!
Nu ska jag hämta min son som ålat ut i köket och nu låter " mamamamamamama" jag tror han vill mig något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0