I suck, jag vet.

Ja alltså, jag vill dra mig till minnes att jag redan från start deklarerade att jag förmodligen skulle tröttna, glömma, försvinna efter ett tag.

Hur som helst, jag drar en snabbgenomgång, ska jag ta detaljerna kommer du/ni får som läser att tröttna efter första stycket, haha!

Maxx har hostat blod, charmat hela akuten och fått diagnosen brustet blodkärl i halsen ( inget faltigt alls alltså, faktiskt inte värre än näsblod )
Ja näsblod har han också haft faktiskt, så går det när man ska stå innan man har lärt sig att styra lemmarna... haha

Han kryper fort som attans nu Lilla Maxx förresten. Fullkomligt livsfarligt och onödigt tycker jag. Ibland förstår jag inte riktigt varför föräldrar längtar och ser fram emot barnens fysiska utveckling alltså, det är så skönt när de ligger på ett och samma ställe så att man slipper att oroa sig för vad de ska ta sig för när man går på toaletten eller liknande.
Favoriten just nu är att dra i gardiner, äta ur sopskyfeln och dra syrran i håret.
Två tänder har han fått också :)

Nikita då, hon är samma huligan som alltid, ett par dagar efter att v besökt akuten med lillebror så stoppade hon en golfklubba av plast i halsen och spydde blod. ja, denna gången varken ringde jag sjukvårdsupplysningen eller åkte till akuten, nu visste jag ju vart blodet kom ifrån och det var definitivt inga mängder. Jädra ungar!
Hon har även hunnit med att trilla ned för trappen. Inte ett endaste blåmärke fick hon :O! Snyggt Nikititan :P
Hon utvecklas i rasande takt och babblar och har grejer för sig som aldrig förr!
Förhoppningsvis ( det ser ljust ut nu ) får hon en dagislats inom kort också. HALLELUJAH inte en dag för sent!


Och så jag, mamma Agge.
Jag kämpar på som vanligt. Har hamnat i en energisvacka känner jag. orkar ingenting och ideligen låter jag hemmet bli en katastrof. Sista tiden har jag liksom inte orkat städa , fixa feja hela dagarna. Och då blir det kaos, det blir ett tredje världskrig och jag har yoghurtfläckar i soffan, kaffespill på köksgolvet och tvätt som hänger och har varit torr i tre dagar.
SKÄRPNING!
Fast jag känner också att jag är fan ensam med mina två, ibland får jag fan ta mig slappna av och skit i att städa.
Barnen är rena och hela, mätta i magen och det är det viktigaste för mig!

Denna helgen har bästa Pappa och latexmorsa Sussie varit underbara nog att ta hand om mina små illbattingar över en natt. Jag var bjuden på temafest "Aj aj kapten!"
Endast Captain Morgan fick förtäras och kaptensutsyrsel var obligatorisk.
Jag fick som småbarnsmorsa dispens och drack svagdricka i form av öl och cider eftersom möjlighet fanns att jag skulle få lämna för att ta hand om mammasjuk pojke samt att jag skulle kunna orka ta hand om småttingarna dagen efter.
Det var sååå välbehövligt, sååå roligt och jag träffade ett par nya riktigt härliga bekantskaper!.
Maxx överlevde utan mamma ( han är väääldigt känslig jst nu, otroligt mammig, på dett vis Nikita aldrig varit )
och jag fick sova hela 6 timmar innan det var dags att åka och hämta mina underbara små.

Det får faktiskt räcka, jag har förmodligen glömt hälften. Men det skiter jag i. Har du/ni tur kommer jag ihåg att uppdatera bloggen någon mer gån i år eller så :P

Slänger in ett par bilder på mig och min underbara fantastiska familj.
Much Love // Agge


Oh Mama!
kalasmamma

partyhatt

Världens finaste grabb <3
Tuffingsailor

Och såklart, den vackraste flickan jag vet <3

Kommentarer
Postat av: Ämmaaaah

Hahah, jag har förträngt att sopätar'n åt ur sopskyffeln!

2012-02-22 @ 21:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0