4e natten!

Jag insåg ganska fort att det blir lite för mysigt med både hund och son i sängen vid sovdags. maxx har ju sedan länge haft för vana att skrika tills jag tar upp honom mellan 1-3 på natten. Jag har provat med det mesta, gungat, sjungit, klappat, vyssjat, gäspat, suckat och faktiskt när det varit riktigt illa skällt. Man får väl inte säga så utan att med det anses vara en dålig förälder. Men så var det sagt, jag är en värdelös förälder som skäller på mina barn ibland.

I vilket fall så gav jag mig inte denna gången, första natten togdet strax över tre timmar innan Maxx sov ( och Nikita vaknade någon timma senare, typiskt ) andra natten lite snabbare. Tredje natten tio minuter och inatt ungefär detsamma. Tio minuter kan man ju leva med. Tio minuter flaska, klappa lite rygg och stillsamma "ssssch sssch" när han börjar gny är helt jävla fantastiskt  - i alla fall om man jämför med 3 timmars gallskrik och fortfarande vaken unge.

Nu sover korven middag, Nikita tittar på film och Timpan har somnat i solen. Men tji fick han. Nu ska vi köra ett klickerpass!

KAFFESKÅL PÅ DEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0